Kevätkasvo 2019

1) Kuka olet?

Nimeni on Jenniina Sirkka. Olen 30-vuotias lähihoitaja Hankasalmelta.

2) Onnittelut, Suomen Lähihoitajat ry on valinnut Sinut vuoden 2018 lähihoitajaksi! Mitkä olivat sinun mielestäsi kriteerit valinnalle?

Kiitos! Itse asiassa olen työkavereiden antamat perustelut kuullutkin, joiden pohjalta valinta oli tehty. Siellä oli mm. maininta innovatiivisuudesta, jolla oli tarkoitettu voimavarahoitaja -mallin luomista Hankasalmen kunnan vanhuspalveluihin. Ennakkoluulottomuus, uskaliaisuus ja iloisuus löytyi myös listalta.

3) Mitä teet työksesi ja kauanko olet ollut alalla?

Työskentelen Hankasalmen kunnalla asiakasohjaajana. Vuonna 2009 aloitin kotihoidossa lähihoitajan työtehtävässä ja vuonna 2015 pääsin työskentelemään testamenttivaroin perustettuun voimavarahoitajan toimeen. Vuonna 2018 työtehtävä vakinaistettiin ja nimike muutettiin asiakasohjaajaksi.

4) Miten päädyit hoitoalalle ja millainen koulutus sinulla on?

Pienestä tytöstä asti olin haaveillut hoitajan työstä ja kokenut toisten auttamisen omana juttuna. Valmistuin Kuopiossa sosiaali- ja terveysalalta lähihoitajaksi keväällä 2009.

5) Mikä tukee työssä jaksamistasi?

Ehdottomasti parhaat työkaverit. Vapaa-ajalla ulkoilu ja luonnossa liikkuminen, perhe ja ystävät.

6) Missä näet itsesi 10 vuoden kuluttua?

Nykyinen työtehtävä on ollut niin oma juttu, että toivon olevani kymmenen vuoden kuluttuakin samassa työpaikassa ja -tehtävässä.

7) Miltä toimialalta haastat syyskasvon; nuorisopalvelu vai tk-sairaala?

Nuorisopalvelu

8) Terveisesi ammattiosaston hallitukselle ja tehyläisille?

Kaikki teette todella tärkeää ja arvokasta työtä, jaksamista työhönne ja oikein mukavaa ja aurinkoista kevättä!